Friday 4 July 2014

PYÖRÄILYÄ - BIKING

Täällä on paljon pyöräilijöitä ja pyöräreittejä. Osassa kaduista on todella kapeat jalkakäytävät ja pyöräily on sallittua myös monilla ajoteillä, useassa paikassa myös yksisuuntaista katua “vastakarvaan”. En ole aikaisemmin tottunut ajamaan autojen seassa, joten ajatus tuntui vähän pelottavalta. Lisäjännitystä pyöräilyyn tuovat vielä ratikkakiskot, joihin pyörän renkaan tipahtaessa voi mahdollisesti käydä vähän huonosti…kuulin tarinan siitä aiemmin...

Ystävä kutsui minut kotiinsa kahville ja matka mikä pyörällä kestää 20 minuuttia olisi julkisia käyttäen vienyt n.50 minuuttia. Ajattelin rohkaista mieleni ja uskaltautua pyörän selkään. Aluksi vähän pelotti mutta tottuihan siihen aika äkkiä. Pyöräilin yhteensä 11,6 km matkan ystävän luokse ja takaisin, selvisin hengissä ja ehjin nahoin ja nyt olen NIIN ylpeä itsestäni :D
Jälleen kerran.. pieni askel ihmiskunnalle, mutta VALTAVA askel Sannalle, hah!

Vietin todella kivan aamupäivän ystävän ja hänen pienen poikansa seurassa ja kotimatkalle lähtiessäni pieni Martin-poika (3 vee) antoi minulle suukon <3 Suloinen poika!

---

There´s quite much bikers and biking routes in here. Some of the streets have really narrow sidewalks and in many of those streets biking is also allowed on driveways, also in one-way streets against the other traffic. I have not been used to driving a bike amongst the cars so the idea of it felt a bit scary. In addition, in some streets there are also tramways so if a tire drops down there that could possibly end bad..I heard a story about that happening to someone...

A friend invited me over to her home for a coffee and the route there with bike is only 20 mins. The route using public transportation would have lasted almost 50 mins. So I thought I would try if I have the courage to go there by bike. At first it was scary, but I got used to it quite fast. I biked total of 11,6 km to my friend´s house and back, survived with no injuries and now I´m SO proud of myself :D
Again… a small step for mankind but a HUGE step for Sanna, hah!

I had a really nice morning with my friend and her little son. When I left home, this little boy Martin (3 years) kissed me goodbye <3 How sweet is that? Cute boy!
 reitti st.peteriin
Google mapsin navigaattori osoittautui muuten tosi käteväksi pyörälläkin ajaessa!
Google maps navigator turned out to be really handy also when biking!


No comments:

Post a Comment

KOMMENTTEJA?